A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | U | V | W | Z

Velká Británie - Diskuze

Původní dotaz

Velká Británie obytným autem

| happyhobby
happyhobby
Velká Británie obytným autem...
Tak jsme se vrátili z putování po Velké Británii....více než 6 týdnů, necelých 7.500 km,+ 2.600 km do Dunkerque a zpět, takže SNAD mohu tvrdit, že mám JAKÉSI zkušenosti.....

Moje zlatá manželka opět nezklamala- po asi 2 měsících intenzivní práce na NETu vytvořila itinerář, ve kterém jsou, kromě všech zajímavostí, i všechny důležité informace, tedy :křižovatky, čísla silnic, odbočky, i místa kde lze zaparkovat i event.i přespat.....

Takže i tuto cestou ji chci vyjádřit svůj neskutečný obdiv a dík …..

ZÁSADNÍ FAKTA :
auto FORD TRANZIT, HOBBY T600 FC, 2,2 TDCi,130 HP, spotřeba dle pal.počítače 8,9 lt/100km, ve skutečnosti 8,7....
Vybavení:topení,klimatizace,lednice,mrazák,trouba,sprcha,WC,satelitní TV,fotovoltaika 75W,
Posádka 2 dospělí + 2 hafani.....
ZÁJMY :příroda,rezervace, národní parky, moře,jezera,lesy...města a památky VELMI OMEZENĚ, ( cosi podobného jako zámky na Loiře a pod. nás opravdu nezajímá... !!!!!!)

Chci důsledně rozlišovat Anglii, Wales, a Skotsko, protože i místní obyvatelé tak činí, zejména Skotové jsou velmi hákliví na dotaz: Are you English ?.....
ZÁKLADNÍ DOJMY : Británie je velmi zvláštní země,Anglie trochu podivná, Wales příjemný, Skotsko fantastické....Nicméně : celkové dojmy jsou značně ambivalentní....
Pokud se na tento kontinent vydáte, počítejte s následnými skutečnostmi :
-přepravu přes kanál doporučuji trajektem, s rezervací dopředu, vychází to podstatně lacinější,než vlakem tunelem,
navíc,na parkovišti terminálu (Dunkerque),lze bez obav i problémů přespat (lacinější jsou noční a brzké ranní trajekty.. S
ohledem na vše uváděné bych trajekt směroval někam výše, třeba do Edinburgu, nebo alespoň do Newcastlu,pokud
tam nějaké trajekty z kontinentu jedou, a Anglii se vlastně vyhnul - o to víc budete mít času
na Skotsko.....
-řízení vlevo není problém, to se naučíte nejpozději za 1 den...pokud nejste okolnostmi donuceni, sednout za britské
auto,tak jako já, tak to jde... Ale pro spolujezdce na naší pravé straně to je příšerný stres-viz dále... Mimo to se v Británii
přejíždí velmi zřídkakdy, takže pokud nepatříte mezi velmi pospíchající přízemní letce, nebude Vám volant vlevo dělat
zásadní problémy....
Jediný obrovský problém jsou připojovací pruhy a kruhové objezdy (PŘEDNOST !!!!) a to i v případě, že VY máte na
případném semaforu (a ty jsou dost často..) zelenou (!!!) což jsem vůbec nepochopil.....
-Generálně lze tvrdit, že až na pár výjimek (dálnice a některé páteřní silnice) jsou britské silnice ,zejména ve městech a
silnice nižších tříd, v příšerném stavu....Jak mi vadí výsledky „práce“ českých lopaťáků, proti lopaťákům britským jsou
za hvězdy... V Česku lopaťáci kromě lopaty alespoň občas použijí i jakýsi prostředek k alespoň částečnému zarovnání
děr, což je lopaťákům britským absolutně cizí ….
-zejména v Anglii: neexistují krajnice, těsně za bílou lajnou jsou ploty, zdi,velmi často zarostlé keři, takže ani nevíte, kde
je křoví a kde zeď... Ve stopě levého kola jsou příšerné díry, nebo propadlé kanály,,takže když potkáte kamion, nebo
traktor, musíte se bleskem rozhodnout, jestli risknete uražené zrcátko, a nebo event. návštěvu servisu s kontrolou
geometrie...Těch uražených zrcátek jsem viděl nemálo
-téměř před každou zatáčkou jsou na vozovce nápisy SLOW, ale směrové tabule i na hlavních tazích jsou schované v
křovinách, takže přehlédnout je, není žádný problém....mimo to,na převážné většině silnic jsou uprostřed jakési kovové
bobky, vyčnívající min.5 cm nad vozovku,po kterých,pokud jedete déle než 10 sec., musíte přemýšlet, jestli Vám
vyskáčou hrnce ze skříněk, a nebo plomby ze zubů.....
-i na dálnicích jsou špatně napojované části vozovky, staré i čerstvé výtluky a zcela neodborně opravované části....Takže
připravte se na neustálé rány do podvozku,což je šílený..... proto resultát: podobně „kvalitní“ silnice dnes nejsou už ani v
Albánii...
-obecně lze konstatovat, že Britové jsou velmi špatní řidiči ….-silniční provoz je běs- britští řidiči jezdí velmi razantně,
spíše až šíleně, to v návaznosti na kvalitu britských silnic.... čím větší kára, tím tím rychleji jede... samostatnou
kapitolou jsou traktory-zadní kola výšky 2m, za sebou jakýsi zemědělský vehement, který dává řidiči pocit absolutní
nadřazenosti....Na druhou stranu jsou řidiči velmi váhaví a nerozhodní- příklad :po zcela rovném a přehledném úseku jede
traktor 40km/hod., za ním fronta 20 aut a nikdo nepředjíždí !!!Pak se náhle kdosi z fronty probere a začne předjíždět
téměř v zatáčce, což je pro protijedoucí velmi výživné a radostné....
-samostatnou kapitolou jsou autobusáci,ale nabyl jsem dojmu, že mají situaci v oku i v ruce,ale pro naše spolujezdce to
musí být nápor na nervy úplně neskutečný –5 cm mezi zrcátky je zcela normální stav....
čas mezi 08,00-09,00 a 16,00-17,00 je šílenství- spousta auta, většinou pouze s řidičem.Jak mne informoval známý, v
podstatě každé dítě, dostává k řidičáku i auto, takže není nic neobvyklého, že u domu stojí 3 i více aut (ale viděl jsem
jich i 7 – asi velká famílie...)
-parkuje se absolutně všude, většinou i v protisměru, s výjimkou silnic s dvojitou žlutou plnou, v zatáčkách, v
křižovatkách, prostě VŠUDE !!!
-řidiči kamionů jsou asi v celé Evropě stejní: bezohlední, riskující, překážející.....osobní zkušenost :ve všech 4 pruzích
obchvatu Londýna 4 kamiony vedle sebe se „předjíždějí“ klidně i 2 km.....
-svítí se velmi zřídkakdy, a to ani za deště, což je zvlášť výživné u aut šedých či tmavých.....
-používání blikačů považují nepochybně za zbytečnost (ale možná, že jim to předpisy nepředepisují....
-na druhou stranu: britští řidiči jsou velmi tolerantní a ohleduplní- když i v rušném městské provozu blbě zajedete, stačí
výstražné blikače, vše se zastaví a Vy máte možnost svoji blbost napravit.Stejně tak na ouzoučkých silnicích pro 1
auto: každý zastavuje na odbočce pro míjení a žádný problém....
-v návaznosti na anglosaskou představu o vlastnictví, tedy , TADY TOHLE VŠECHNO JE MOJE....takže VŠUDE ploty,
ohrady, zídky, brány, to vše spíše hnusné a ještě hnusnější,možnost zastavení a nebo zaparkování mimo oficiální plochy
patří do kategorie zbožných přání, všude ZÁKAZ VJEZDU, ZÁKAZ STÁNÍ, ZÁKAZ PARKOVÁNÍ a to opět především v
Anglii.Wales už je lepší, Skotsko podstatně lepší, i když …..Chápu, že někde jsou ploty nutné kvůli ovcím,či kravám,ale
nechápu to v místech absolutně nepřístupných a nebo absolutně nevyužitelných....
-oveček stovky,či spíše tisíce, bohužel, mnohdy i na silnicích ,spousta jehňat, která jsou na rozdíl od dospělých ovcí
opravdu krásná... Prostě čisťounké chlupaté koule, radost pohledět....
-připravte si dlouhý peníz – nafta od 1,127 GBP/1 lt, až po 1,369 GBP, což už je tedy v kurzu 32 CZ/1 GBP
pecka....nejlacinější tankování u TESCA, Morissons ,ASDA...Potraviny v supermartech OK, chleba 1 GBP/800 gr.,víno
kolem 3,5 GBP/0,7 lt, pivo min. 1,5 GBP/0,44lt, v pubu ale klidně i 4 GBP, fisch and chips do termomisky 5,5 – 8 GBP,
káva do plast.kelímku 2 GBP, čaj 1,5 GBP
-prakticky VŠUDE budete platit za parkování- běžně 3 GBP, ale taky i 15 GBP, a to jak na běžných parkovištích ve
městech,či vesnicích, tak, zejména na zajímavých místech (tam ale i 29 GBP....)
-ZAPOMEŇTE na tzv.divoké kempování zejména v Anglii-viz výše: zdi, ploty, brány a nápisy NO parking, NO camping
overnight...., ve Welsu omezeně, ve Skotsku, pokud víte kam zajet, bez problémů …..
-dost problémů s vodou, opět hlavně v Angli, v kempech to jde, ale klidně si řeknou i 3 GBP.....
-s ohledem na osobní, velmi tristní zkušenosti (viz příští příspěvek) vřele doporučuji co nejlepší pojištění s co nejširším
rozsahem (i včetně příp. repatriace vizidla a posádky...)- je to sice za draho, ale máte jistotu, navíc, i takovouhle pojistku
můžete do 8 týdnů od sjednání zrušit, takže de facto pojistíte jen tuhle cestu.....
-velmi doporučuji před výjezdem zkontrolovat celé auto, hlavně snad brzdy, protože zejména ve Skotsku je autoopraven
pomálu, mimo to se v celé Británii postupuje tak nějak „podle pořadí“, takže ARGUMENT, že jste cizinec, který má malér,
a určité plány, např.termín přejezdu přes kanál, NEFUNGUJE a i s banální opravou můžete klidně čekat 2 i více dnů, a to
bez jakéhokoliv zájmu servisu - opět osobní zkušenost ......
-V případě poruchy, nebo bouračky:
a) se obrňte trpělivostí a názorem, že asistenční služba je parta kreténů, kterou de facto nezajímáte. Důrazně varuji
před „ spoluprací“ s britskou firmou LIX TOLL, ta je cosi v tomhle světě naprosto neskutečného (jak už jsem napsal –
viz příští příspěvek...)
b) striktně trvejte na odtahu do AUTORIZOVANÉHO SERVISU, i když hrozí, že budete cosi doplácet – vyplatí se Vám to
!!!!!!!

A teď tedy k dojmům : Velká Británie je opravdu zvláštní země, viktroriánská architektura je krásná, novější výstavba docela děs – v návaznosti na onu představu o vlastnictví vznikla řada jakýchsi šílených sídlišť z mobilhousů nebo obyt.přívěsů, nazývají to Holliday Park, nebo Caravan park, kam ASI na víkend zdrhají lidé za odpočinkem (pokud na to mají), příp. se na víkend umístí s autem a rodinou na nějaké nudli mezi mořem a silnicí s pocitem „bezvadného víkendu u móóóře“,přičemž ale k moři ale není žádný přístup, a díky silnici sedí pouze v autě…...Ty tzv. Camping parks, nebo Hollydays parks je cosi neskutečně hnusného, a mne by tam nikdo nedostal,ani kdyby mi platil....
Venkov docela dobrý, ve Welsu příjemný, ve Skotsku úžasný. Vždycky jsem si myslel, že Britové jsou kulturní národ,ale bordel a odpadky všeho druhu jsou všude, (možná, že i díky absenci odpadkových košů nebo kontejnerů),takže papíry,plasty,sklo a plechovky od piva jsou OPRAVDU VŠUDE.....Taky jsem opakovaně viděl jakéhosi britského dementa, jak cca 3m od odpadkového koše vyhazuje nepořádek z auta na trávník – prostě pigs.....

Britský venkov je jeden velký čurbes, a to hlavně kolem farem....Připomínalo mi to Rumunsko před asi 20ti lety.....Stará nepochybně už nepojízdná auta, různé zemědělské mechanizmy,staré pneu,všudypřítomný hnůj a bláto, prostě bordel k pohledání.....
Krásných míst je v Británii spousta,ale jet sem znovu,neztrácím čas ani vzdálenost, a jedu přímo do Skotska,které je něco fantastického....
Britové vůbec neberou na vědomí „špatné počasí“ - když prostě prší, jdou stejně jako za slunce, a to i s vědomím, že kvůli mlze stejně nic neuvidí....
Bohužel, vřesy ještě nekvetly, ale na druhou stranu záplavy rododendronů a náprstníků..

K doporučení : v Anglii : Lands´end,ve Walesu Chester,ve Skotsku Edingburg,Falkirk, Highlands,

Poslední reakce
Velikost písma
+
+
+
Řadit podle času | Řadit podle vláken vzestupně sestupně

Při vkládání příspěvku do diskuze jako neregistrovaný uživatel budete mít u vašeho příspěvku zobrazenu IP adresu

:-) :-( ;-) :-P :-D :-[ :-\ =-O :-* 8-) :-$ :-! O:-) :'( :-X :-)) :-| <3 <:-) :-S >:) (((H))) @};-- \o/ (((clap))) :-@
happyhobby 25.06.2017 14:31
Velká Británie obytným autem 

Velká Británie obytným autem...
Tak jsme se vrátili z putování po Velké Británii....více než 6 týdnů, necelých 7.500 km,+ 2.600 km do Dunkerque a zpět, takže SNAD mohu tvrdit, že mám JAKÉSI zkušenosti.....

Moje zlatá manželka opět nezklamala- po asi 2 měsících intenzivní práce na NETu vytvořila itinerář, ve kterém jsou, kromě všech zajímavostí, i všechny důležité informace, tedy :křižovatky, čísla silnic, odbočky, i místa kde lze zaparkovat i event.i přespat.....

Takže i tuto cestou ji chci vyjádřit svůj neskutečný obdiv a dík …..

ZÁSADNÍ FAKTA :
auto FORD TRANZIT, HOBBY T600 FC, 2,2 TDCi,130 HP, spotřeba dle pal.počítače 8,9 lt/100km, ve skutečnosti 8,7....
Vybavení:topení,klimatizace,lednice,mrazák,trouba,sprcha,WC,satelitní TV,fotovoltaika 75W,
Posádka 2 dospělí + 2 hafani.....
ZÁJMY :příroda,rezervace, národní parky, moře,jezera,lesy...města a památky VELMI OMEZENĚ, ( cosi podobného jako zámky na Loiře a pod. nás opravdu nezajímá... !!!!!!)

Chci důsledně rozlišovat Anglii, Wales, a Skotsko, protože i místní obyvatelé tak činí, zejména Skotové jsou velmi hákliví na dotaz: Are you English ?.....
ZÁKLADNÍ DOJMY : Británie je velmi zvláštní země,Anglie trochu podivná, Wales příjemný, Skotsko fantastické....Nicméně : celkové dojmy jsou značně ambivalentní....
Pokud se na tento kontinent vydáte, počítejte s následnými skutečnostmi :
-přepravu přes kanál doporučuji trajektem, s rezervací dopředu, vychází to podstatně lacinější,než vlakem tunelem,
navíc,na parkovišti terminálu (Dunkerque),lze bez obav i problémů přespat (lacinější jsou noční a brzké ranní trajekty.. S
ohledem na vše uváděné bych trajekt směroval někam výše, třeba do Edinburgu, nebo alespoň do Newcastlu,pokud
tam nějaké trajekty z kontinentu jedou, a Anglii se vlastně vyhnul - o to víc budete mít času
na Skotsko.....
-řízení vlevo není problém, to se naučíte nejpozději za 1 den...pokud nejste okolnostmi donuceni, sednout za britské
auto,tak jako já, tak to jde... Ale pro spolujezdce na naší pravé straně to je příšerný stres-viz dále... Mimo to se v Británii
přejíždí velmi zřídkakdy, takže pokud nepatříte mezi velmi pospíchající přízemní letce, nebude Vám volant vlevo dělat
zásadní problémy....
Jediný obrovský problém jsou připojovací pruhy a kruhové objezdy (PŘEDNOST !!!!) a to i v případě, že VY máte na
případném semaforu (a ty jsou dost často..) zelenou (!!!) což jsem vůbec nepochopil.....
-Generálně lze tvrdit, že až na pár výjimek (dálnice a některé páteřní silnice) jsou britské silnice ,zejména ve městech a
silnice nižších tříd, v příšerném stavu....Jak mi vadí výsledky „práce“ českých lopaťáků, proti lopaťákům britským jsou
za hvězdy... V Česku lopaťáci kromě lopaty alespoň občas použijí i jakýsi prostředek k alespoň částečnému zarovnání
děr, což je lopaťákům britským absolutně cizí ….
-zejména v Anglii: neexistují krajnice, těsně za bílou lajnou jsou ploty, zdi,velmi často zarostlé keři, takže ani nevíte, kde
je křoví a kde zeď... Ve stopě levého kola jsou příšerné díry, nebo propadlé kanály,,takže když potkáte kamion, nebo
traktor, musíte se bleskem rozhodnout, jestli risknete uražené zrcátko, a nebo event. návštěvu servisu s kontrolou
geometrie...Těch uražených zrcátek jsem viděl nemálo
-téměř před každou zatáčkou jsou na vozovce nápisy SLOW, ale směrové tabule i na hlavních tazích jsou schované v
křovinách, takže přehlédnout je, není žádný problém....mimo to,na převážné většině silnic jsou uprostřed jakési kovové
bobky, vyčnívající min.5 cm nad vozovku,po kterých,pokud jedete déle než 10 sec., musíte přemýšlet, jestli Vám
vyskáčou hrnce ze skříněk, a nebo plomby ze zubů.....
-i na dálnicích jsou špatně napojované části vozovky, staré i čerstvé výtluky a zcela neodborně opravované části....Takže
připravte se na neustálé rány do podvozku,což je šílený..... proto resultát: podobně „kvalitní“ silnice dnes nejsou už ani v
Albánii...
-obecně lze konstatovat, že Britové jsou velmi špatní řidiči ….-silniční provoz je běs- britští řidiči jezdí velmi razantně,
spíše až šíleně, to v návaznosti na kvalitu britských silnic.... čím větší kára, tím tím rychleji jede... samostatnou
kapitolou jsou traktory-zadní kola výšky 2m, za sebou jakýsi zemědělský vehement, který dává řidiči pocit absolutní
nadřazenosti....Na druhou stranu jsou řidiči velmi váhaví a nerozhodní- příklad :po zcela rovném a přehledném úseku jede
traktor 40km/hod., za ním fronta 20 aut a nikdo nepředjíždí !!!Pak se náhle kdosi z fronty probere a začne předjíždět
téměř v zatáčce, což je pro protijedoucí velmi výživné a radostné....
-samostatnou kapitolou jsou autobusáci,ale nabyl jsem dojmu, že mají situaci v oku i v ruce,ale pro naše spolujezdce to
musí být nápor na nervy úplně neskutečný –5 cm mezi zrcátky je zcela normální stav....
čas mezi 08,00-09,00 a 16,00-17,00 je šílenství- spousta auta, většinou pouze s řidičem.Jak mne informoval známý, v
podstatě každé dítě, dostává k řidičáku i auto, takže není nic neobvyklého, že u domu stojí 3 i více aut (ale viděl jsem
jich i 7 – asi velká famílie...)
-parkuje se absolutně všude, většinou i v protisměru, s výjimkou silnic s dvojitou žlutou plnou, v zatáčkách, v
křižovatkách, prostě VŠUDE !!!
-řidiči kamionů jsou asi v celé Evropě stejní: bezohlední, riskující, překážející.....osobní zkušenost :ve všech 4 pruzích
obchvatu Londýna 4 kamiony vedle sebe se „předjíždějí“ klidně i 2 km.....
-svítí se velmi zřídkakdy, a to ani za deště, což je zvlášť výživné u aut šedých či tmavých.....
-používání blikačů považují nepochybně za zbytečnost (ale možná, že jim to předpisy nepředepisují....
-na druhou stranu: britští řidiči jsou velmi tolerantní a ohleduplní- když i v rušném městské provozu blbě zajedete, stačí
výstražné blikače, vše se zastaví a Vy máte možnost svoji blbost napravit.Stejně tak na ouzoučkých silnicích pro 1
auto: každý zastavuje na odbočce pro míjení a žádný problém....
-v návaznosti na anglosaskou představu o vlastnictví, tedy , TADY TOHLE VŠECHNO JE MOJE....takže VŠUDE ploty,
ohrady, zídky, brány, to vše spíše hnusné a ještě hnusnější,možnost zastavení a nebo zaparkování mimo oficiální plochy
patří do kategorie zbožných přání, všude ZÁKAZ VJEZDU, ZÁKAZ STÁNÍ, ZÁKAZ PARKOVÁNÍ a to opět především v
Anglii.Wales už je lepší, Skotsko podstatně lepší, i když …..Chápu, že někde jsou ploty nutné kvůli ovcím,či kravám,ale
nechápu to v místech absolutně nepřístupných a nebo absolutně nevyužitelných....
-oveček stovky,či spíše tisíce, bohužel, mnohdy i na silnicích ,spousta jehňat, která jsou na rozdíl od dospělých ovcí
opravdu krásná... Prostě čisťounké chlupaté koule, radost pohledět....
-připravte si dlouhý peníz – nafta od 1,127 GBP/1 lt, až po 1,369 GBP, což už je tedy v kurzu 32 CZ/1 GBP
pecka....nejlacinější tankování u TESCA, Morissons ,ASDA...Potraviny v supermartech OK, chleba 1 GBP/800 gr.,víno
kolem 3,5 GBP/0,7 lt, pivo min. 1,5 GBP/0,44lt, v pubu ale klidně i 4 GBP, fisch and chips do termomisky 5,5 – 8 GBP,
káva do plast.kelímku 2 GBP, čaj 1,5 GBP
-prakticky VŠUDE budete platit za parkování- běžně 3 GBP, ale taky i 15 GBP, a to jak na běžných parkovištích ve
městech,či vesnicích, tak, zejména na zajímavých místech (tam ale i 29 GBP....)
-ZAPOMEŇTE na tzv.divoké kempování zejména v Anglii-viz výše: zdi, ploty, brány a nápisy NO parking, NO camping
overnight...., ve Welsu omezeně, ve Skotsku, pokud víte kam zajet, bez problémů …..
-dost problémů s vodou, opět hlavně v Angli, v kempech to jde, ale klidně si řeknou i 3 GBP.....
-s ohledem na osobní, velmi tristní zkušenosti (viz příští příspěvek) vřele doporučuji co nejlepší pojištění s co nejširším
rozsahem (i včetně příp. repatriace vizidla a posádky...)- je to sice za draho, ale máte jistotu, navíc, i takovouhle pojistku
můžete do 8 týdnů od sjednání zrušit, takže de facto pojistíte jen tuhle cestu.....
-velmi doporučuji před výjezdem zkontrolovat celé auto, hlavně snad brzdy, protože zejména ve Skotsku je autoopraven
pomálu, mimo to se v celé Británii postupuje tak nějak „podle pořadí“, takže ARGUMENT, že jste cizinec, který má malér,
a určité plány, např.termín přejezdu přes kanál, NEFUNGUJE a i s banální opravou můžete klidně čekat 2 i více dnů, a to
bez jakéhokoliv zájmu servisu - opět osobní zkušenost ......
-V případě poruchy, nebo bouračky:
a) se obrňte trpělivostí a názorem, že asistenční služba je parta kreténů, kterou de facto nezajímáte. Důrazně varuji
před „ spoluprací“ s britskou firmou LIX TOLL, ta je cosi v tomhle světě naprosto neskutečného (jak už jsem napsal –
viz příští příspěvek...)
b) striktně trvejte na odtahu do AUTORIZOVANÉHO SERVISU, i když hrozí, že budete cosi doplácet – vyplatí se Vám to
!!!!!!!

A teď tedy k dojmům : Velká Británie je opravdu zvláštní země, viktroriánská architektura je krásná, novější výstavba docela děs – v návaznosti na onu představu o vlastnictví vznikla řada jakýchsi šílených sídlišť z mobilhousů nebo obyt.přívěsů, nazývají to Holliday Park, nebo Caravan park, kam ASI na víkend zdrhají lidé za odpočinkem (pokud na to mají), příp. se na víkend umístí s autem a rodinou na nějaké nudli mezi mořem a silnicí s pocitem „bezvadného víkendu u móóóře“,přičemž ale k moři ale není žádný přístup, a díky silnici sedí pouze v autě…...Ty tzv. Camping parks, nebo Hollydays parks je cosi neskutečně hnusného, a mne by tam nikdo nedostal,ani kdyby mi platil....
Venkov docela dobrý, ve Welsu příjemný, ve Skotsku úžasný. Vždycky jsem si myslel, že Britové jsou kulturní národ,ale bordel a odpadky všeho druhu jsou všude, (možná, že i díky absenci odpadkových košů nebo kontejnerů),takže papíry,plasty,sklo a plechovky od piva jsou OPRAVDU VŠUDE.....Taky jsem opakovaně viděl jakéhosi britského dementa, jak cca 3m od odpadkového koše vyhazuje nepořádek z auta na trávník – prostě pigs.....

Britský venkov je jeden velký čurbes, a to hlavně kolem farem....Připomínalo mi to Rumunsko před asi 20ti lety.....Stará nepochybně už nepojízdná auta, různé zemědělské mechanizmy,staré pneu,všudypřítomný hnůj a bláto, prostě bordel k pohledání.....
Krásných míst je v Británii spousta,ale jet sem znovu,neztrácím čas ani vzdálenost, a jedu přímo do Skotska,které je něco fantastického....
Britové vůbec neberou na vědomí „špatné počasí“ - když prostě prší, jdou stejně jako za slunce, a to i s vědomím, že kvůli mlze stejně nic neuvidí....
Bohužel, vřesy ještě nekvetly, ale na druhou stranu záplavy rododendronů a náprstníků..

K doporučení : v Anglii : Lands´end,ve Walesu Chester,ve Skotsku Edingburg,Falkirk, Highlands,

Zpět na všechny diskuze z tohoto státu